Σάββατο, 5 Ιουλίου, 2025
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Είσοδος
CrimeReport.gr
  • Εγκληματολογία
    • Όλα
    • Φυλακές
    Την αθώωση του Φιλιππίδη ζήτησε ο εισαγγελέας

    Την αθώωση του Φιλιππίδη ζήτησε ο εισαγγελέας

    Στυγερό έγκλημα ξημερώματα στη Λαμία

    Στυγερό έγκλημα ξημερώματα στη Λαμία

    Η Ένωση Διοικητικών Δικαστών ζητά να αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης

    Η Ένωση Διοικητικών Δικαστών ζητά να αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης

    Συνελήφθη αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. για απάτη

    Συνελήφθη 61χρονος για τον φόνο των γονιών του

    Στη φυλακή 10 κατηγορούμενοι για το Μάτι

    Στη φυλακή 10 κατηγορούμενοι για το Μάτι

    Κυριακή Γρίβα: Η γυναικοκτονία έξω από Αστυνομικό Τμήμα

    Κυριακή Γρίβα: Η γυναικοκτονία έξω από Αστυνομικό Τμήμα

    • Φυλακές
  • Έρευνες
  • Συνεντεύξεις
  • Αναλύσεις
  • Αστυνομικά
  • Διεθνή
  • Εγκληματολογία
    • Όλα
    • Φυλακές
    Την αθώωση του Φιλιππίδη ζήτησε ο εισαγγελέας

    Την αθώωση του Φιλιππίδη ζήτησε ο εισαγγελέας

    Στυγερό έγκλημα ξημερώματα στη Λαμία

    Στυγερό έγκλημα ξημερώματα στη Λαμία

    Η Ένωση Διοικητικών Δικαστών ζητά να αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης

    Η Ένωση Διοικητικών Δικαστών ζητά να αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης

    Συνελήφθη αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. για απάτη

    Συνελήφθη 61χρονος για τον φόνο των γονιών του

    Στη φυλακή 10 κατηγορούμενοι για το Μάτι

    Στη φυλακή 10 κατηγορούμενοι για το Μάτι

    Κυριακή Γρίβα: Η γυναικοκτονία έξω από Αστυνομικό Τμήμα

    Κυριακή Γρίβα: Η γυναικοκτονία έξω από Αστυνομικό Τμήμα

    • Φυλακές
  • Έρευνες
  • Συνεντεύξεις
  • Αναλύσεις
  • Αστυνομικά
  • Διεθνή
Κανένα αποτέλεσμα
Δες όλα τα αποτελέσματα
CrimeReport.gr
Κανένα αποτέλεσμα
Δες όλα τα αποτελέσματα
Όταν το έγκλημα μεταφέρεται στον κινηματογράφο

Οι «γυμνές αλήθκειες» ενισχύουν το δικαίωμα στη συναισθηματική επικοινωνία

«Οι αδέσποτες γάτες της νεκρής ζώνης» πρωταγωνιστούν σε ντοκιμαντέρ

Αρχική Αναλύσεις

Όταν το έγκλημα μεταφέρεται στον κινηματογράφο

90 χρόνια μετά από την παραγωγή της πρώτης ταινίας με θέμα τους κατά συρροή δολοφόνους, τι έχει αλλάξει;

Χάρις Βωβού Από Χάρις Βωβού
07/11/2021
σε Αναλύσεις
A A
0
Κοινοποιήσεις
53
Προβλήθηκε
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο X

Η αίγλη της μεγάλης οθόνης είναι αναμφίβολα αναντικατάστατη, ακόμη και μέσα από το πέρασμα των χρόνων αλλά και την εξέλιξη της τεχνολογίας. Όσο μεγάλες τηλεοράσεις και αν αγοράσουμε και τοποθετήσουμε μέσα στα σπίτια μας, η εμπειρία της θέασης μέσα στις κινηματογραφικές αίθουσες είναι αξεπέραστη.

Παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού, μπήκαν λουκέτα στις εισόδους των κινηματογράφων παγκοσμίως, με αποτέλεσμα να μειωθεί η παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών και να υπάρχει κρίση στο επιχειρείν και στα έσοδα των ταμείων, μετά τη λήξη των περιοριστικών υγειονομικών μέτρων η διάθεση των φίλων του σινεμά τονώθηκε και η προσέλευσή τους στις αίθουσες αυξήθηκε.

Αισθήματα ευφορίας 

Ωστόσο, από το 1931 μέχρι σήμερα 2021 τι έχει αλλάξει και τι έχει μείνει κοινό στοιχείο στις ταινίες κατά συρροή εγκλημάτων; Εκτός από τη τεχνολογική εξέλιξη των οπτικοακουστικών μέσων που κάνει ευκολότερη την ολοκλήρωση μιας ταινίας, όπως μέσα από τη λειτουργία εύχρηστων καμερών και φωτισμού, το περιεχόμενο που επικοινωνεί με τον θεατή παραμένει εδώ και 90 χρόνια το ίδιο: Συνδυασμός πραγματικότητας και φαντασίας, σε ένα πλαίσιο ικανοποίησης των συναισθημάτων μέσα από την ταύτιση.

Η πραγματικότητα εμπνέει, η τέχνη ελκύει 

Ο θεατής νιώθει ότι συμμετέχει στην πλοκή της ταινίας, ταυτίζεται με τους πρωταγωνιστές και αναλόγως της ηθικής του καταδικάζει τον δράστη μέσα από την απονομή της ποινικής δικαιοσύνης. Υπάρχει δηλαδή ένα είδος κάθαρσης στο τέλος της ταινίας, μια ανακούφιση για το ότι η ζωή του θεατή είναι καλύτερη από τη ζωή των πρωταγωνιστών, αλλά και το ότι ο εγκληματίας «πλήρωσε» το τίμημα των πράξεών του.

Μπορεί η ζωή να έχει εμπνεύσει σκηνοθέτες του κινηματογράφου, ωστόσο υπάρχουν και φορές που οι παραγωγοί μιας ταινίας αλλάζουν την πραγματικότητα σε ένα πιο ελκυστικό προϊόν για τον καταναλωτή. Για παράδειγμα, ένας κοντός και παχουλός κατά συρροή δολοφόνος έχει μετατραπεί στη μεγάλη οθόνη σε έναν ψηλό, λεπτό άνδρα. Άλλες φορές ένας παρανοϊκός δολοφόνος παρουσιάζεται ως ένας γοητευτικός και έξυπνος πρωταγωνιστής. Δεν είναι λίγες οι φορές, μάλιστα, που το κοινό που παρακολουθεί την ταινία δεν θέλει καν να συλληφθεί ο δολοφόνος, με αποτέλεσμα οι συντελεστές της ταινίας να ακούν το θέλημα του κοινού και να υπάρχει δεύτερη και τρίτη συνέχεια της κινηματογραφικής πλοκής. Μια συνέχεια τόσο στο κέρδος από την αγορά των εισιτηρίων, όσο και στη συναισθηματική ικανοποίηση από το επόμενο ραντεβού στις κόκκινες αναπαυτικές πολυθρόνες των κινηματογραφικών αιθουσών.

Προηγούμενη ανάρτηση

Οι «γυμνές αλήθκειες» ενισχύουν το δικαίωμα στη συναισθηματική επικοινωνία

Επόμενη ανάρτηση

«Οι αδέσποτες γάτες της νεκρής ζώνης» πρωταγωνιστούν σε ντοκιμαντέρ

Χάρις Βωβού

Χάρις Βωβού

Δημοσιογράφος – Εγκληματολόγος •Πτυχίο Δημοσιογραφίας, Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Κύπρου •Μεταπτυχιακό δίπλωμα Εγκληματολογίας, Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών και Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας •Μεταπτυχιακό δίπλωμα με τίτλο: Έρευνα για την τοπική κοινωνική ανάπτυξη και συνοχή, Τμήμα Κοινωνιολογίας, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου •Πτυχίο Πολιτικών Επιστημών, Σχολή Νομικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Επόμενη ανάρτηση
«Οι αδέσποτες γάτες της νεκρής ζώνης» πρωταγωνιστούν σε ντοκιμαντέρ

«Οι αδέσποτες γάτες της νεκρής ζώνης» πρωταγωνιστούν σε ντοκιμαντέρ

  • Τάσεις
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εργασιακός εκφοβισμός: Το προφίλ του δράστη και συμβουλές αντιμετώπισης

Εργασιακός εκφοβισμός: Το προφίλ του δράστη και συμβουλές αντιμετώπισης

30 Νοεμβρίου 2021
Ποιες είναι οι επιπτώσεις του ψηφιακού αναλφαβητισμού

Ποιες είναι οι επιπτώσεις του ψηφιακού αναλφαβητισμού

27 Απριλίου 2020
Το προφίλ του γυναικοκτόνου

Το προφίλ του γυναικοκτόνου

29 Νοεμβρίου 2021
Όποιος επισκεφθεί το Άουσβιτς, δεν επιστρέφει ο ίδιος άνθρωπος

Τι σημαίνει η φράση στην είσοδο του Μουσείου στο Άουσβιτς;

27 Απριλίου 2020
Στα άδυτα της Αστυνομίας – Μία περιήγηση στο Αστυνομικό Μουσείο

Στα άδυτα της Αστυνομίας – Μία περιήγηση στο Αστυνομικό Μουσείο

0
Αυξέντης Κωνσταντίνου: Οι πέντε πιο συχνές μορφές οικονομικού εγκλήματος

Αυξέντης Κωνσταντίνου: Οι πέντε πιο συχνές μορφές οικονομικού εγκλήματος

0
Αυξέντης Κωνσταντίνου: Προστατευτείτε από το οικονομικό έγκλημα

Αυξέντης Κωνσταντίνου: Προστατευτείτε από το οικονομικό έγκλημα

0
Ο Κεβόρκ, ο Ένζο και η Μαρικέρ μιλούν για τις ευκαιρίες που έλαβαν στη φυλακή

Ο Κεβόρκ, ο Ένζο και η Μαρικέρ μιλούν για τις ευκαιρίες που έλαβαν στη φυλακή

0
Εντατικοί έλεγχοι για τη χρήση κράνους

Εντατικοί έλεγχοι για τη χρήση κράνους

2 Ιουλίου 2025
Νέος Κ.Ο.Κ.: Η χρήση κράνους στο επίκεντρο της ΕΛ.ΑΣ.

Νέος Κ.Ο.Κ.: Η χρήση κράνους στο επίκεντρο της ΕΛ.ΑΣ.

1 Ιουλίου 2025
Τι προβλέπει ο νέος Σωφρονιστικός Κώδικας

Συγκεντρώνουν 5.000 μετανάστες δίπλα σε αλιγάτορες

1 Ιουλίου 2025
Με προσωπικό αριθμό η έκδοση ταυτότητας

Με προσωπικό αριθμό η έκδοση ταυτότητας

30 Ιουνίου 2025

Πρόσφατα

Εντατικοί έλεγχοι για τη χρήση κράνους

Εντατικοί έλεγχοι για τη χρήση κράνους

2 Ιουλίου 2025
Νέος Κ.Ο.Κ.: Η χρήση κράνους στο επίκεντρο της ΕΛ.ΑΣ.

Νέος Κ.Ο.Κ.: Η χρήση κράνους στο επίκεντρο της ΕΛ.ΑΣ.

1 Ιουλίου 2025
Τι προβλέπει ο νέος Σωφρονιστικός Κώδικας

Συγκεντρώνουν 5.000 μετανάστες δίπλα σε αλιγάτορες

1 Ιουλίου 2025
Με προσωπικό αριθμό η έκδοση ταυτότητας

Με προσωπικό αριθμό η έκδοση ταυτότητας

30 Ιουνίου 2025

Crimereport.gr

Εγκληματολογικό ρεπορτάζ

Κατηγορίες

  • Αναλύσεις
  • Αστυνομικά
  • Διεθνή
  • Εγκληματολογία
  • Έρευνες
  • Συνεντεύξεις
  • Φυλακές

Ακολουθήστε μας

© 2025 CrimeReport.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα αποτέλεσμα
Δες όλα τα αποτελέσματα
  • Εγκληματολογία
    • Φυλακές
  • Έρευνες
  • Συνεντεύξεις
  • Αναλύσεις
  • Αστυνομικά
  • Διεθνή
  • Επικοινωνία

© 2025 CrimeReport.gr