Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών θα καταγγείλει στα αρμόδια σώματα της ΕΕ το νέο νόμο περί λήψης έκτακτων μέτρων στον τουρισμό Ν.59(Ι)/2020, τον οποίο υπέγραψε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου στις 4 Ιουνίου. Όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος, οι σχετικές διατάξεις του νόμου αφορούν στην παραχώρηση πιστωτικής σημείωσης, «voucher», αντί της πλήρους επιστροφής των χρημάτων που οι καταναλωτές πλήρωσαν για οργανωμένο ταξίδι που ακυρώθηκε, έρχονται σε σύγκρουση και παραβαίνουν τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Οδηγίας και είναι παράνομες, ενώ με τη ψήφιση και δημοσίευση του νέου Νόμου, επιχειρείται η αφαίρεση νόμιμων δικαιωμάτων από τους καταναλωτές.
Ζητούν συμπαράσταση
Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Γιάννης Μιχαηλίδης μας αναφέρει ότι θα ήθελε να συμπαραταχθεί μαζί τους ο Σύνδεσμος Καταναλωτών, καθώς οι πελάτες των ταξιδιωτικών γραφείων, είναι περισσότερο προστατευμένοι σε σύγκριση με τους καταναλωτές που απευθείας κάνουν κρατήσεις μέσω ξένων ιστοσελίδων. «Αυτό έχει αποδειχθεί και σε περιπτώσεις πτωχεύσεων αεροπορικών εταιρειών αλλά και σε κάθε κρίση», υπογραμμίζει. «Ο αγώνας του Συνδέσμου μας για πάταξη της πειρατείας και προστασία του καταναλωτή είναι συνεχής και θα πρέπει να έχουμε την συμπαράσταση του Συνδέσμου Καταναλωτών γιατί εμείς στηρίζουμε όλους τους καταναλωτές και όχι μόνο αυτούς που επιλέγουν τα ταξιδιωτικά γραφεία».
Κοινή πολιτική
Όσον αφορά την Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα οργανωμένα ταξίδια, ο κ. Μιχαηλίδης υποστηρίζει ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί τις κυβερνήσεις να εγγυηθούν τα κουπόνια, οπότε είναι σίγουροι οι καταναλωτές ότι αν δεν χρησιμοποιήσουν τα κουπόνια αυτά μέχρι τέλος του 2021 θα λάβουν τα χρήματα τους πίσω». Μέσα από τη ψήφιση της νομοθεσίας για την λήψη έκτακτων μέτρων στον τομέα του τουρισμού, όπως και άλλες 12 χώρες, θα δώσουν κουπόνια στους καταναλωτές αντί χρημάτων όχι μόνο οι διοργανωτές ταξιδίων, αλλά και οι ξενοδόχοι, οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και οι εταιρείες κρουαζιέρων, ώστε να διατηρηθεί η ρευστότητα των εταιρειών και οι θέσεις εργασίας.
Περιορισμένη ρευστότητα
Αρκετοί τουριστικοί πράκτορες έχουν επιστρέψει χρήματα στους καταναλωτές που ακύρωσαν τα ταξιδιωτικά πακέτα τους, αλλά αυτό δεν μπορούν να το πράξουν όλοι, διότι έγιναν πολλές ακυρώσεις και η ρευστότητα των ταξιδιωτικών γραφείων είναι περιορισμένη, μας υπογραμμίζει ο κ. Μιχαηλίδης. Μάλιστα είπε ότι αρκετές αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία δεν επιστρέφουν χρήματα σε προπληρωμές τουριστικών γραφείων, αλλά κουπόνια. «Αν όλοι οι καταναλωτές ζητήσουν τα χρήματα τους από τα ακυρωθέντα ταξίδια, θα υπάρξουν περιπτώσεις πτωχεύσεων κάποιων ταξιδιωτικών γραφείων και αύξηση της ανεργίας», τονίζει. «Τα ταξιδιωτικά γραφεία έχουν υποστεί τεράστιες ζημιές από τις αρχές Φεβρουαρίου καθώς είχαν σταματήσει τα ταξίδια προς την Ασία, ενώ από τις 16 Μαρτίου μέχρι τις 12 Ιουνίου επικρατεί πλήρη αναστολή εργασιών», καταλήγει.