Η αίγλη που αποπνέει η μεγάλη οθόνη και το κόκκινο ζεστό χρώμα των αναπαυτικών πολυθρόνων της κινηματογραφικής αίθουσας, παραμένει διαχρονική και ακατανίκητη. Ωστόσο, η βιωσιμότητα του κινηματογράφου συστηματικά μέσα από τις τεχνολογικές εξελίξεις στην πάροδο του χρόνου αμφισβητείται, αλλά πολύ περισσότερο δοκιμάζεται. Μάλιστα, μια από τις μεγαλύτερες δοκιμασίες είναι και τα περιοριστικά μέτρα που υπέβαλαν και υποβάλουν ακόμα διεθνώς οι Κυβερνήσεις των χωρών για την αντιμετώπιση της πανδημίας, τα οποία δυσκολεύουν πολύ την βιομηχανία του κινηματογράφου σε όλο τον πλανήτη.
Οι κλειστοί κινηματογράφοι για αρκετούς μήνες από το 2020 μέχρι σήμερα, αλλά και ο αυστηρότερος έλεγχος των θεατών που αποφασίζουν να παρακολουθήσουν μια ταινία, σε αντίθεση με άλλους χώρους όπως εστιατόρια, καφετέριες, γυμναστήρια, εκκλησίες, σχολεία ή γραφεία στη Γερμανία, ανάγκασαν πριν ένα μήνα τον Δεκέμβριο του 2021 τη διεξαγωγή μιας πρωτότυπης έρευνας, η οποία αποδεικνύει ότι μέσα στις κινηματογραφικές αίθουσες ο κίνδυνος μόλυνσης από κορωνοϊό είναι πολύ χαμηλός.
Σύμφωνα με το επιστημονικό πείραμα «CineCov», το οποίο χρηματοδοτήθηκε από τον Επίτροπο Πολιτισμού και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης της Γερμανίας (BKM) με πρωτοβουλία του Επικεφαλής Οργανισμού Κινηματογραφικής Βιομηχανίας της Γερμανίας (SPIO), και αρκετούς εταίρους και είχε εμπνευστή τον πρώην πρόεδρο της SPIO και χειριστή κινηματογράφου στο Straubing Δρ Thomas Negele, ο τακτικός αερισμός του κινηματογράφου είναι αρκετά ικανός για να διασφαλιστεί χαμηλό ρίσκο μόλυνσης από τον ιό.
Στόχος του πειράματος ήταν να δοκιμάσει τη διασπορά των σωματιδίων στον αέρα σε μια πραγματική αίθουσα κινηματογράφου μέσω αυστηρών μετρήσεων. Συγκεκριμένα, δημιούργησαν στην αίθουσα του κινηματογράφου Neues Rex στο Μόναχο, ένα χώρο δοκιμών, όπου πραγματοποίησαν ολοκληρωμένες μετρήσεις και αξιολόγησαν διαφορετικά σενάρια μέσω φυσικής προσομοίωσης. Τα ευρήματα απέδειξαν ότι τυχόν μολυσματικά αερολύματα που δυνητικά απελευθερώνονται από το κοινό απομακρύνονται γρήγορα από το υπάρχον σύστημα εξαερισμού του κινηματογράφου, καθώς ο αέρας που θερμαίνεται από τους ανθρώπους ανεβαίνει προς τα πάνω.
Με ένα νέο κύμα λοιμώξεων κορωνοϊού στη Γερμανία και παγκοσμίως, οι ερευνητές ήθελαν να κατανοήσουμε τι συνιστά ένα ασφαλές εσωτερικό περιβάλλον και πώς ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος μόλυνσης, ενώ ευελπιστούν ότι αυτή η έρευνα, ενός παγκοσμίου φήμης ινστιτούτου, θα δώσει στους εργαζόμενους στη βιομηχανία του κινηματογράφου τα εφόδια για να αποδείξουν ότι οι κινηματογράφοι είναι από τους ασφαλέστερους δημόσιους χώρους όσον αφορά στις λοιμώξεις από κορωνοϊό μεταξύ των χώρων φιλοξενίας και αναψυχής.
Μπορεί τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας να έβαλαν προσωρινό λουκέτο στις κινηματογραφικές αίθουσες, ωστόσο ο κινηματογράφος είναι ένας χώρος πολιτισμού όπως και το θέατρο. Αποτελεί μια μορφή επικοινωνίας, καθώς μεταφέρει κοινωνικά νοήματα και ενδυναμώνει τον τρόπο σκέψης μέσα από το σενάριο, τη σκηνοθεσία, την υποκριτική.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Αιθουσαρχών, Μάριος Ηροδότου, «ο κινηματογράφος είναι ο βασιλιάς του θεάματος, της ψυχαγωγίας. Είναι ο αιώνιος έφηβος». Σήμερα στην Κύπρο λειτουργούν συνολικά περίπου 40 κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ υπάρχουν τρία κινηματογραφικά συγκροτήματα στη Λευκωσία, δύο στη Λεμεσό, ένα στη Λάρνακα και ένα στην Πάφο.